مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 06:052020-10-07پزشكي

علت تشدید آسیب های کووید 19


مدیرگروه داروسازی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: درصد زیادی از آسیب های کووید 19، ناشی از بیماری های زمینه ای افراد مبتلا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، حسین خلیلی اظهار داشت: با شیوع کرونا، خیلی از افرادی که برای پیگیری بیماری زمینه ای خود در مراکز درمانی رفت و آمد می کردند.

اما، به یکباره ترس از کووید 19 باعث شد از پیگیری بیماری خود صرف نظر کنند و تبعات این تصمیم گیری ها خیلی خطرناک تر از آسیب های کرونا است.

وی با اشاره به روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور، افزود: شاید روزهای اول که بیماری کرونا آمد خیلی از جهت امکانات و تجهیزات حفاظتی در بیمارستان ها شرایط خوبی نداشتیم، اما به مرور توانستیم این مشکل را تا حدود زیادی حل و فصل کنیم و حالا افرادی که بیماری زمینه ای دارند، باید بدانند که تبعات به تاخیر انداختن بیماری که دارند، بسیار خطرناک تر از عوارض کرونا است.

خلیلی تاکید کرد: آنچه امروز شاهد هستیم، درصد زیادی از آسیب های کووید 19 بابت افرادی است که بیماری زمینه ای دارند.

وی افزود: بیماران زمینه ای باید بدانند که با رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات حفاظتی، مشکلی بابت رفت و آمد به مراکز درمانی ندارند.

مدیرگروه داروسازی بالینی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ارتباط با تجویز دارو به بیماران کرونایی که سابقه بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت تشدید آسیب های کووید 19

علت تشدید آسیب های کووید 19