مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 08:252020-10-07اقتصادي

ماهواره ها چطور زندگی را آسان می کنند؟


مدیرکل نقشه برداری هوایی و فضایی سازمان نقشه برداری گفت: ماهواره ها در انتقال داده و خدمات پهن باند، خدمات سیار ماهواره ای، ویدیو و برودکست، خدمات ارزش افزوده، صنایع دفاعی، ارتباطات و اطلاعات، پست و حمل و نقل، سلامت و آموزش، بانک و تجارت و بلایا و خدمات اضطراری کاربرد دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی صادقی نایینی شامگاه دیشب (سه شنبه-15 مهرماه) در سلسله برنامه های استرومینار مرکز آموزش نجوم ادیب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان که به مناسبت هفته جهانی فضا برگزار شد، اظهار کرد: سیزدهم تا 19 مهرماه هفته جهانی فضا نامگذاری و شعار امسال «ماهواره ها زندگی را آسان می کنند» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه هفته جهانی فضا از سوی سازمان ملل 4 تا 10 اکتبر هر سال جشن گرفته می شود، آشنایی جوامع و مردم با یک موضوع استراتژیک همچون فضا را دلیل این نامگذاری عنوان کرد.

دبیر کارگروه سنجش از دور شورای عالی فضایی با اشاره به شعار امسال هفته جهانی فضا، گفت: در طبقه بندی ماهواره ها از حیث کاربرد و استفاده به 4 نوع ماهواره های مخابراتی، سنجش از دور، ناوبری و اکتشافات فضایی تقسیم می شوند که ماهواره های اکتشافات فضایی به حوزه نجوم می پردازد و ماموریت های فضای فرازمینی را در بر می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهواره ها چطور زندگی را آسان می کنند؟

ماهواره ها چطور زندگی را آسان می کنند؟