مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 09:452020-10-07سياسي

سه مجلس تعزیه به مناسبت اربعین در باغ دلگشاه اجرا شد


گروه تعزیه 14 معصوم به مناسبت اربعین حسینی سه مجلس تعزیه در باغ دلشگاه شیراز بدون حضور مخاطب برگزار کردند.

- صمد فهندژ سعدی سرپرست گروه تعزیه 14 معصوم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این مراسم تعزیه بصورت مجازی به همت کانون تخصصی تعزیه فارس و انجمن تعزیه و هنرهای آیینی و سنتی بسیج هنرمندان و با دعوت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز به مدت سه شب در باغ دلگشا برگزار می شود.

وی با اشاره به سه اجرای تعزیه در باغ دلگشا افزود: در سه شب منتهی به اربعین حسینی سه مجلس تعزیه با موضوع ورود به قتلگاه، تعزیه عابس و شوزب و در شب آخر تعزیه شهادت حضرت شاه چراغ (ع) اجرا و بصورت مجازی از طریق صفحات مجازی برای مخاطبان پخش می شود.

فهندژ سعدی با اشاره به اینکه طبق پژوهش های صورت گرفته، اولین تعزیه ها در دوران زندیه و در باغ دلگشا برگزار و ثبت شده افزود: روایت تاریخی حاکی از آن است که در دوران ورود کریم خان زند به شیراز که مصادف با ماه محرم بوده است در این محل تعزیه اجرا می شده که مورد توجه کریم خان زند قرار گرفته و وی حامی این مراسم بوده است.

فرهنگسرا و موزه تخصصی تعزیه همچنان در انتظار مساعدت مسئولین سرپرست گروه تعزیه 14 معصوم در خصوص راه اندازی و تأسیس فرهنگسرای تخصصی تعزیه در شهرک سعدی گفت: از سال 95 و همزمان با کلنگ زنی پروژه و تصویب 2 میلیارد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه مجلس تعزیه به مناسبت اربعین در باغ دلگشاه اجرا شد

سه مجلس تعزیه به مناسبت اربعین در باغ دلگشاه اجرا شد