مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 10:402020-10-07پزشكي

چرا نباید نوشابه گازدار بخورید؟


خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با مصرف نوشابه های گازدار 25 درصد افزایش می یابد و همچنین به دلیل کالری بالا، اشتهای افراد را برای مصرف مواد غذایی مفید مانند سبزیجات، - در ایران بیش از 33 لیتر است در حالیکه مصرف این نوشابه ها در کشور های دیگر به میزان 11 تا 12 لیتر در سال است و به عبارت دیگر هر ایرانی سالانه سه تا چهار برابر استانداردهای جهانی نوشابه استفاده می کند.

بهداشت نیوز نوشت: مهدی محب زاده یکی از مشکلات تغذیه ای در کشور را مصرف بیش از حد مجاز و بالا تر از استاندارد جهانی نوشابه های گازدار دانست و اظهار داشت: نوشابه ماده ای بسیار اسیدی است، بدن ما بطور طبیعی کمی حالت قلیایی دارد و مصرف ماده ای که اسیدی باشد اثرات سویی بر سلامت بدن دارد و تعادل بدن را بر هم می زند.

وی ادامه داد: اثر اسید فسفریک دفع کلسیم از استخوان هاست که احتمال بروز پوکی استخوان را افزایش می دهد و احتمال رسوب کلسیم اضافی در کلیه ها وجود دارد و در طولانی مدت منجر به سنگ کلیه می شود، از سوی دیگر برای جذب کلسیم موجود در غذاها از طریق دستگاه گوارش نیز نیاز به برقراری نوعی تعادل میان میزان کلسیم و فسفر است.

وقتی این تعادل براثر نوشیدن نوشابه گازدار حاوی اسیدفسفریک به هم می خورد جذب کلسیم از دستگاه گوارش نیز دچار اختلال می شود بنابراین بدن از یک سو از کلسیم ذخیره شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نباید نوشابه گازدار بخورید؟

چرا نباید نوشابه گازدار بخورید؟