مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 13:352020-10-07اجتماعي

18درصد دانش آموزان هرمزگانی اضافه وزن دارند


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طبق پالایش دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته، حدود 18 درصد دانش آموزان 7 تا 18 سال استان دارای اضافه وزن هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا باقری در جلسه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) استان هرمزگان اظهار کرد: مطابق غربالگری دانش آموزان در سال گذشته، حدود 18 درصد دانش آموزان  دختر و پسر 7 الی 18 سال استان هرمزگان چاق یا دارای اضافه وزن هستند.

وی افزود: طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان که بصورت پایلوت در سال گذشته در 15 مدرسه استان هرمزگان اجرا شد، این پروژه در سال جاری تمامی مدارس را تحت پوشش قرار داد که بیش 380 هزار دانش آموز در حال در قالب آن تحت پایش قرار دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: طرح غربالگری اولیه از اول مهرماه 1399 آغاز شده و تا پایان هفته تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی که در اوایل آبان ماه است، ادامه دارد.

وی به روش های غربالگری دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: حضور والدین همراه با دانش آموز در مدرسه و اقدام به گرفتن قد و وزن با رعایت پروتکل های بهداشتی، آموزش به والدین و گرفتن قد و وزن دانش آموز در منزل و ارسال به مدرسه و همچنین استفاده از خانه های بهداشت در روستاها از روش های غربالگری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18درصد دانش آموزان هرمزگانی اضافه وزن دارند

18درصد دانش آموزان هرمزگانی اضافه وزن دارند