مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 مهر 1399 ساعت 06:202020-10-08سياسي

ایجاد مزرعه خورشیدی در بوستان غدیر


مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: مرکز تولیدات، تحقیقات و آموزش سازمان با انجام اقداماتی مانند ایجاد مزرعه خورشیدی، در حال تبدیل شدن به یک مرکز انرژی صفر و پسماند صفر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، پیام جوادیان در جلسه هم اندیشی مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری قم که در معاونت خدمات شهری برگزار شد با اشاره به تلاش برای ایجاد یک مرکز تحقیقات انرژی صفر و پسماند صفر، اظهار کرد: در حال حاضر در مرکز تولیدات، تحقیقات و آموزش سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم فرایند 85 درصدی بازیافت و بازچرخانی کوزه های گل صورت می گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: ما در این مرکز از یک کوزه پلاستیکی پنج یا 6 بار و از یک کوزه سفالی گل بیش از دو بار استفاده می کنیم که این کوزه ها از سطح شهر جمع آوری می شوند.

جوادیان به فرآیند تولید چیبس چوب در این مرکز اشاره کرد و گفت: تمام سرشاخه های مناسب از سطح شهر جمع آوری شده و برای تهیه چیبس چوب به این مرکز منتقل می شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مرکز علاوه بر کمپوست، خاک های مناسب و مغذی تولید می شود تا در این زمینه هم به خودکفایی برسیم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم به تولید بذر گل اشاره کرد و گفت: به منظور صرفه جویی در هزینه ها از بسیاری از گل ها سط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد مزرعه خورشیدی در بوستان غدیر

ایجاد مزرعه خورشیدی در بوستان غدیر