مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 مهر 1399 ساعت 07:502020-10-08اجتماعي

از «عمود 1080» تا خدمت در شهر


اگرچه همه گیری کرونا خدمت رسانی خادمان آستان مقدس فاطمی (س) را در عمود 1080 جاده نجف – کربلا متوقف کرد، اما این خدمتگزاری در سال جاری می تواند هم برای زائران عراقی و هم در خود شهر مقدس قم جلوه دیگری از حماسه را به نمایش بگذارد.

- خبرگزاری فارس – حسن شیخ حایری: موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) را باید یکی از مهم ترین و موفق ترین مواکب در بین 120 موکب آن را به نام حضرت بانوی شفاعت، فاطمه معصومه (س) و با عدد 1080 می شناسند.

و اما 1080، یادآور عمودهای شماره گذاری شده بین شهرهای مقدس نجف تا کربلاست که از عمود 1 شروع و به عمود 1452 یعنی پایان انتظار برای زیارت بارگاه نورانی حضرت باب الحسین، اباالفضل العباس (ع) و سپس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ختم می شود و البته فاصله بین هر دو عمود حدود 50 متر است.

در سال های قبل نخستین چیزی که به هنگام گذر از موکب حضرت کریمه اهل بیت (س) به چشم می آمد، خدمتگزارانی خوش برخورد و پُرتلاش در غرفه های خدمات خیاطی، کفاشی و تعمیر کالسکه و ویلچر در دو طرف درب ورودی موکب بودند که امر خدمت رسانی به زائران را تا پاسی از شب و به تعبیر دقیق تر، تا هر زمان که زائران نیاز داشته باشند بر عهده داشتند، به بیان دیگر طراحی ورودی موکب سبب شده بود تا اگر زائری قصد ورود به موکب را هم نمی داشت، می توانست در صورت نیاز از این خدمات کاربر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از «عمود 1080» تا خدمت در شهر

از «عمود 1080» تا خدمت در شهر