مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 مهر 1399 ساعت 08:402020-10-09سياسي

اسرار نماز را بشناسیم/ سجده؛ مشق قیامت


مفسر قرآن کریم با تاکید بر این که اسرار نماز بینش خوبی نسبت به نماز به انسان می دهد، اظهارکرد: سجده علاوه بر این که جزیی از نماز است عبارتی جداگانه محسوب می شود به معنای دیگر دو بار سر بر خاک گذاشتن، - ایسنا/لرستان مفسر قرآن کریم با تاکید بر این که اسرار نماز بینش خوبی نسبت به نماز به انسان می دهد، اظهارکرد: سجده علاوه بر این که جزیی از نماز است عبارتی جداگانه محسوب می شود به معنای دیگر دو بار سر بر خاک گذاشتن، تجلی مرگ و حیات و به معنای واقعی کلمه سجده، مشق قیامت است.

مهرداد ویسکرمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت اسرار نماز، اظهارکرد: نماز رابطه انسان و خداست و برای این که رابطه میان دو موجود مشخص شود باید دو موجود را بشناسیم و خداوند چون انسان را به درستی می شناسد نحوه ارتباط انسان را در قالب نماز بیان کرده است.

وی با ذکر این مطلب که نماز برای ارتباط با خدا لازم اما کافی نیست، افزود: ادب نماز، آداب نماز، شرایط نماز، حکمت نماز، هدف نماز، اسرار و باطن نماز مباحثی هستند که باید نمازگزاران برای فهم آنان تلاش کنند.

ویسکرمی در خصوص راه دستیابی به اسرار نماز، گفت: اسرار نماز مربوط به عالم غیب است و راه آن کشف و شهود عرفانی است و برای فهم آن باید با استناد به روایات، به حالات و احوالات معصومین در هنگام اقامه نماز توجه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسرار نماز را بشناسیم/ سجده؛ مشق قیامت

اسرار نماز را بشناسیم/ سجده؛ مشق قیامت