مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 مهر 1399 ساعت 11:452020-10-09فرهنگي

غافلگیری شجریان در جشن سینمایی ها + فیلم


محمدرضا شجریان اگرچه نامش با موسیقی و آواز گره خورده، اما سینما هم صحنه هایی از حضور هنرمندانه او را به یادگار ثبت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سینمای ایران همیشه پیوندی محکم با موسیقی، بویژه موسیقی سنتی داشته و ساز و آواز هنرمندان مطرحی از این عرصه ترکیب روح نوازی را در قاب فیلمسازهای مختلف به جا گذاشته است.

محمدرضا شجریان از آن دست هنرمندانی است که سینمای ایران کم از او خاطره ندارد؛ چه آن جایی که در دلشدگان علی حاتمی همراه با حسین علیزاده نوای دل انگیز موسیقی ایرانی را به یادگار می گذارد و به جای امین تارخ (خواننده گروه موسیقی فیلم) می خواند و چه آن جا که روی فرش قرمز جشنواره کن صدای دلشدگان شجریان با حضور بازیگران فروشنده اصغر فرهادی به گوش می رسد.

علی حاتمی دلشدگان را با تمرکز بر موسیقی ایرانی ساخت که در آن گروهی نوازنده سازهای ایرانی برای پر کردن صفحه به خارج از کشور سفر می کنند.

داستان فیلم در دوران قاجار روایت می شود و یکی از خواننده های فیلم هم امین تارخ است که به جای او، محمدرضا شجریان می خواند.

حسین علیزاده در جایی گفته است که بسیاری از تصنیف هایی را که شجریان در این فیلم خوانده خود علی حاتمی سروده و بعد فریدون مشیری آن ها را بازبینی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غافلگیری شجریان در جشن سینمایی ها + فیلم

غافلگیری شجریان در جشن سینمایی ها + فیلم