مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مهر 1399 ساعت 05:252020-10-10پزشكي

ابتلا به عفونت حاد در کووید-19 نسبت به آنفلوآنزا بالاتر است


رییس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طیف علایم بیماری آنفلوآنزا و ویروس کرونا مشابه هستند، اما در بروز بیماری با علایم شدید، - ایسنا/خراسان شمالی رییس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طیف علایم بیماری آنفلوآنزا و ویروس کرونا مشابه هستند، اما در بروز بیماری با علایم شدید، تفاوت هایی با هم دارند و احتمال وخامت بیماری و ابتلا به عفونت حاد در کووید-19 نسبت به آنفلوآنزا بالاتر است.

فیض الله برزگر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آنفلوآنزا یک بیماری دستگاه تنفسی فوقانی است که در اثر آلودگی به ویروس آنفلوآنزا ایجاد می شود.

وی ادامه داد: شایعترین یافته های بالینی این بیماری شامل تب با شروع ناگهانی و لرز، سرفه، گلودرد، کسالت، سردرد و درد عضلانی و مفصلی که می تواند با استفراغ و اسهال همراه باشد البته این علائم در گروه های خاصی نظیر شیرخواران و افراد سالمند و مبتلایان به نقایص ایمنی ممکن است به صورت غیر معمول و گاها شدید ظاهر شود.

برزگر درخصوص عوارض بیماری آنفلوآنزا گفت: عوارض آن می تواند به صورت پنومونی (ذات الریه)، سینوزیت، التهاب گوش میانی، عوارض قلبی مثل التهاب عضله قلب و پرده دور آن و حتی عوارض عصبی به صورت آنسفالیت حاد و تشنج بروز کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا به عفونت حاد در کووید-19 نسبت به آنفلوآنزا بالاتر است

ابتلا به عفونت حاد در کووید-19 نسبت به آنفلوآنزا بالاتر است