مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مهر 1399 ساعت 06:052020-10-10دانش

ظرفیت پذیرش رشته های با آزمون دانشگاه آزاد و آمار ثبت نامی ها


رییس مرکز سنجش دانشگاه آزاد ظرفیت پذیرش رشته های با آزمون و همچنین تعداد ثبت نامی ها را اعلام کرد.

- بهروز طهماسب کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه رشته های علوم پزشکی حتی در رشته های کاردانی همه از طریق آزمون سراسری در دانشگاه های کشور جذب می شوند، اظهار کرد: بالطبع دانشگاه آزاد از این قاعده مستثنی نیست.

رییس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد افزود: امسال با مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو یک سامانه برای انتخاب رشته و اعلام نتیجه 4 رشته علوم پزشکی اعم از پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در نظر گرفته شده است؛ به این دلیل که دانشجویان در این 4 رشته بین دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی یکی را باید انتخاب می کنند و به دلیل رقابت شدید اگر دو سامانه در نظر گرفته شود، بخشی از ظرفیت دانشگاه ها در این صندلی های پر متقاضی خالی می ماند.

کاظمی ادامه داد: با مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد که این کار به صورت متمرکز انجام شود و نتیجه انتخاب رشته داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در این چهار رشته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام و به دانشگاه گزارش شود.

کاظمی ادامه داد: در حال حاضر در سایر رشته های با آزمون؛ اعم از پزشکی و غیر پزشکی، سامانه ثبت نام باز است و داوطلبان در حال انتخاب ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت پذیرش رشته های با آزمون دانشگاه آزاد و آمار ثبت نامی ها

ظرفیت پذیرش رشته های با آزمون دانشگاه آزاد و آمار ثبت نامی ها