مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مهر 1399 ساعت 06:552020-10-10اقتصادي

بحران کم آبی و لزوم احداث هر چه سریعتر سد تنگ سرخ یاسوج


کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های پرآب کشور است اما همه ساله مردم با کمبود آب مواجه هستند که می طلبد سد تنگ سرخ هر چه سریعتر احداث و به بهره برداری برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن 10 درصد آب کشور یکی از مناطق پرآب به شمار می رود اما کهگیلویه و بویراحمد فقط عنوان استان پرآب کشور را یدک می کشد و در فصل گرم سال فریاد عطش مردم بلند می شوند.

مردم اکثر مناطق کهگیلویه و بویراحمد در همه فصول خصوصا فصل گرم سال با مشکل کمبود آب مواجه هستند به نحوی که با تانکر به آنها آب رسانی می شود و این یعنی استان دارای 10 درصد منابع آب کشور با بحران کم آبی مواجه است.

یکی از راه هایی که می تواند به رفع بحران بی آبی، ذخیره سازی منابع آب با توجه به بارش های خوب استان کمک کرد احداث سد است.

سد تنگ سرخ یکی از سدهایی که با همین هدف کلنگ زنی شد اما با گذشت سال ها فقط 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به نظر می رسد احداث این سد چند سال به طول انجامد.

اما معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد روند احداث سد تنگ سرخ را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء متولی این طرح به مانند سابق به تعهدات خود عمل می کند.

عزیز فیلی به نتیجه رسیدن این طرح را نیازمند همت همه مسئولان دانست و عنوان کرد: قرارگاه خاتم تاکنون با تمام امکانات ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران کم آبی و لزوم احداث هر چه سریعتر سد تنگ سرخ یاسوج

بحران کم آبی و لزوم احداث هر چه سریعتر سد تنگ سرخ یاسوج