مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مهر 1399 ساعت 07:252020-10-10فناوري

هشدار درباره نقص های امنیتی آنتی ویروس های مشهور


محققان جزییات چندین نقص امنیتی در ‫آنتی ویروس های مشهور را افشاء کرده اند که اکسپلویت این نقص های امنیتی، امکان افزایش مجوز دسترسی را برای هکرها فراهم می آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنتی ویروس ها که باید از آلوده شدن سیستم ها جلوگیری کنند، ممکن است ناخواسته به بدافزار اجازه افزایش مجوز دسترسی در سیستم را بدهند.

از آنجایی که آنتی ویروس ها با مجوز دسترسی بالا اجرا می شوند؛ بنابراین هرگونه بهره برداری از نقص این محصولات می تواند منجر به افزایش مجوز دسترسی و انجام افعال مخربانه متعدد شود.

طبق اطلاعات مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای)، چندین محصول ضدبدافزار (anti-malware) از جمله آنتی ویروس هایKaspersky ،McAfee ،Symantec ، Check Point، Fortinet، Trend Micro، Avira و Microsoft Defender تحت تاثیر این نقص ها قرار دارند.

لیست کنترل دسترسی اختیاری (DACL) پیش فرض دایرکتوری C:ProgramData یکی از دلایل اصلی بسیاری نقص ها در این آنتی ویروس ها است.

برنامه ها برای ذخیره داده در ویندوز از دایرکتوری ProgramData استفاده می کنند.

هر کاربری حق دسترسی نوشتن/خواندن در این دایرکتوری را دارد؛ برعکس دایرکتوری %LocalAppData% که تنها توسط کاربر احراز هویت قابل دسترس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره نقص های امنیتی آنتی ویروس های مشهور

هشدار درباره نقص های امنیتی آنتی ویروس های مشهور