مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مهر 1399 ساعت 08:452020-10-10اقتصادي

حذف ارز 4200 تومانی دارو؛ خط پایان قاچاق معکوس دارو به کشورهای همسایه


در حالی که مقامات دولتی در واکنش به اعتراض پزشکان به کمبود قلم انسولین تحریم های خارجی را دلیل این بحران می دانند اما کارشناسان معتقدند با جایگزینی حمایت ریالی از بیمه ها بجای ارز4200 تومانی می توان شرایط را تغییر داد.

- خبرگزاری فارس - گروه سلامت: اولین روزهای ماه اخیر بود که خبر نامه سرگشاده 120 فوق تخصص غدد و متابولیسم و استادان دانشگاه در رابطه با کمبود انسولین های قلمی و نوار تست خون در رسانه ها پیچید.

در این نامه خطاب به رییس جمهور آمده است: در ایران بیش از 5میلیون نفر به بیماری دیابت مبتلا هستند که از این تعداد بیش از 600هزار نفر نیازمند تزریق روزانه انسولین و بیش از آن، اندازه گیری قند خون با نوارهای تست قند در منزل جهت تنظیم میزان انسولین و پیشگیری از افت قندهای مکرر و مرگبار هستند.

   با توجه به اینکه این نامه در 27 شهریور ماه نوشته شده بود، رییس دفتر رییس جمهور چند روز پس از آن در نامه ای به وزارت بهداشت خواستار رسیدگی سریع به موضوع شد.

پیش از این نیز خبر کمبود انسولین در برخی استان های مرزی کشور منتشر شده بود.

*توزیع قلم انسولین در داروخانه های خاص پس از این نامه نگاری ها روابط عمومی سازمان غذا و دارو در جوابیه به این اعتراضات واکنش نشان داد، در این جوابیه آمده است: با پیگیری های اداره کل دارو سازمان غذا و دارو، انسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز 4200 تومانی دارو؛ خط پایان قاچاق معکوس دارو به کشورهای همسایه

حذف ارز 4200 تومانی دارو؛ خط پایان قاچاق معکوس دارو به کشورهای همسایه