مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مهر 1399 ساعت 09:302020-10-10پزشكي

آیا حلزون های زینتی ناقل بیماری هستند؟


عضو هیات علمی بخش تحقیقات جانورشناسی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور اثرات حلزون های زینتی بر سلامتی انسان و بخش کشاورزی را تشریح کرد.

- عضو هیات علمی بخش تحقیقات جانورشناسی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور اثرات حلزون های زینتی بر سلامتی انسان و بخش کشاورزی را تشریح کرد.

الهام احمدی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه گونه های مختلف حلزون های زینتی در آکواریوم ها نگهداری می شوند که علاوه بر تنوع رنگ و اندازه بزرگ صدف هایشان و زیبایی منحصر به فرد، با تغذیه از جلبک ها و خزه ها باعث تمیزی آکواریوم ها می شوند، اظهار کرد: این موضوع منجر به نگهداری و پرورش آن ها در آکواریوم ها شده و به تبع آن حلزون زینتی در تجارت موجودات آکواریومی از محبوبیت بالایی برخوردار است و در سال های اخیر به همراه ماهیان آکواریومی وارد کشور شده و در سطح وسیعی پرورش داده می شوند.

وی ادامه داد:این حلزون های وارداتی مختص آب های شیرین مناطق گرمسیری تا معتدل بوده و از بزرگ ترین حلزون های آب شیرین به شمار می آیند که دارای شش و آبشش بوده و برخلاف سایر حلزون ها، دسته های تخم (1000-100 عددی) گذاشته شده توسط آنها، در سطح آب شناور می شوند که به همین دلیل از دسترس مهاجمان طبیعی محافظت شده و توسط آبزیان دیگر خورده نمی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا حلزون های زینتی ناقل بیماری هستند؟

آیا حلزون های زینتی ناقل بیماری هستند؟