مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مهر 1399 ساعت 16:252020-10-10پزشكي

مهم ترین مشکل کنترل دیابت مقاومت در مصرف انسولین است


فوق تخصص غدد و متابولیسم، با عنوان این مطلب که مقاومت در مصرف انسولین مهم ترین مشکل در کنترل دیابت است، گفت: به تبلیغات مواد غذایی بدون قند اطمینان نکنید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیدوحید یوسفی، در برنامه طبیب با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به دیابت نوع دو بیشتر از نوع یک است، تصریح کرد: عموماً دیابت نوع دو طولانی مدت است و معمولاً کسی که می گیرد آن را تا سال ها و یا برای همیشه همراه دارد، با کاهش وزن های بالا شاید بتوان این قند را تا مدتی کنترل کرد، اما بهترین راه کنترل آموزش و پیشگیری است، یعنی کاری کنیم که حتی با وجود دارا بودن ژنتیک به آن دچار نشویم، کسانی که پیش دیابتی بوده و ژن آن را دارند برای پیشگیری باید پنج درصد وزن شان را کم کنند، برای مبتلایان نیز علاوه بر مصرف متفورمین کاهش وزن 5 تا 7 درصدی، تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی ضروری است.

کسانی هم هستند که با عمل جراحی 50 تا 60 وزن شان را کم می کنند و با این کار مصرف داروها و یا واحد انسولین شان کمتر می شود.

وی با اشاره به اینکه حتی برای افراد سالم نیز مصرف قند و شکر توصیه نمی شود، در خصوص ابتلای بچه ها و افراد لاغر به دیابت نیز عنوان کرد: اتفاقاً اکثر دیابتی های نوع یک بچه هایی هستند که وزن کمی هم دارند، حتی وقتی دیابت پیشرفته شده و به مرحله پر ادراری و پرنوشی می رسد، یکی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین مشکل کنترل دیابت مقاومت در مصرف انسولین است

مهم ترین مشکل کنترل دیابت مقاومت در مصرف انسولین است