مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مهر 1399 ساعت 21:302020-10-10سياسي

ریشه عبارت علی برکت الله چیست؟


در شب معراج پیامبر اسلام(ص) که شب هفدهم ماه مبارک رمضان، هجده ماه پیش از هجرت اتفاق افتاده3 طبق نقل عبدالله بن عباس، وقتی رسول خدا به آسمان رفت، - در شب معراج پیامبر اسلام(ص) که شب هفدهم ماه مبارک رمضان، هجده ماه پیش از هجرت اتفاق افتاده3 طبق نقل عبدالله بن عباس، وقتی رسول خدا به آسمان رفت، جبرییل هنگام عبور از نهری که نور نامیده می شد، به آن حضرت عرض کرد: یا محمد! اِعبر علی برکه الله:4 ای محمد! به برکت خداوند، [از این رود] عبور کن.

پایگاه خبری جماران: چند سالی است به عللی از کاهش مطالعه به عنوان یک فاجعه فرهنگی ـ اجتماعی ، آمار و ارقام نگران کننده ای اعلام می گردد و متأسفانه این فاجعه به حریم احادیث حضرات معصومین(ع) نیز سرایت کرده، که در این حوزه درنگ جدّی لازم است.

درباره جمله علی برَکه الله که با پیشوندهای مختلف هم امر است و هم دعا بارها به طنز و مزاح که گاهی مفهوم و برداشت و بازتاب آن هم وهن و استهزا احساس می شود، سکوت شایسته نیست.

این روزها استاد احمد مجاهد در پایان نوشتار ختم کلام که حاوی مطالب مفیدی هم هست و قابل تقدیر، در مقام سندیابی جمله علی برکه الله برآمده است و ضمن بیان حکایتی، آن را به راغب اصفهانی در محاظرات الادباء (ج1، ص191) که از امثال مسائره بر زمان مردم بوده دانسته است و در پایان مقال آمده: نویسنده را در بیان این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه عبارت علی برکت الله چیست؟

ریشه عبارت علی برکت الله چیست؟