مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 04:502020-10-11سياسي

مجلس، فضای مجازی را سامان می دهد/ باید پیام رسان بومی فراگیر داشته باشیم


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هدف از داشتن یک پیام رسان بومی قوی آن است که بحث حاکمیت و حفاظت از داده ها در داخل کشور و همچنین اقتصادی و ارزان بودن پهنای باند محقق شود.

- رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره اقدامات مجلس برای ساماندهی فضای مجازی،گفت: برخی از کمیسیون های مجلس از جمله کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون فرهنگی اقداماتی را برای ساماندهی فضای مجازی در دستور کار خود دارند.

وی بیان کرد: حفاظت از حریم شخصی، تقویت اقتصاد دیجیتال و حاکمیت داده ها از جمله مباحثی است که کمیسیون های مجلس مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در حال بررسی هستیم تا کل موضوعات اولویت دار فضای مجازی را احصا کنیم تا به تدریج قوانینی که در این حوزه مورد نیاز است، تدوین و تصویب شود.

تقی پور افزود: طرحی تحت عنوان صیانت از کاربران در فضای مجازی در مجلس اعلام وصول شده که 161 نفر از نمایندگان هم آن را امضا کرده اند که کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی و برخی دیگر از کمیسیون ها هم به عنوان کمیسیون های فرعی نظرات خود را درباره این طرح ارائه می کنند تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس، فضای مجازی را سامان می دهد/ باید پیام رسان بومی فراگیر داشته باشیم

مجلس، فضای مجازی را سامان می دهد/ باید پیام رسان بومی فراگیر داشته باشیم