مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 05:152020-10-11ورزشي

6 سال پیش مردم تهران، عاشق پیاده روی شدند!


یک پل عابر پیاده چگونه می تواند به یک پروژه ملی تبدیل شود؟ چگونه اهالی یک کلان شهر باید بی دلیل دلشان بخواهد که از روی یک پل رد شوند؟ چنین پلی باید «زیبا و باشکوه» باشد.

- همین دیروز گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: ایده ساخت پلی برای عبور پیاده، سال 1387 از راه رسید و شد آرامش پیش از طوفان! شرکت نوسازی عباس آباد پلی می خواست که بوستان طالقانی را به بوستان حضرت ابراهیم (ع) یا همان پارک آب و آتش وصل کند و برای همین یک مسابقه طراحی برگزار کرد و طرح لیلا عراقیان معمار جوان ایرانی و تیم همکارانش برگزیده شد.

سال بعد طرح نهایی و محاسبات سازه ای هم آماده بود.

طرحی زیبا وجود داشت و حالا برای آن که پل طبیعت باشکوه هم باشد، باید دانش تخصصی و توان فنی بالایی به میدان می آمد تا زیبایی از روی کاغذ به روی بزرگراه مدرس بیاید.

به این ترتیب گروه تخصصی شهید رجایی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه به میدان آمد و پاییز سال 89 کار ساخت پل شروع شد.

  پل طبیعت وقتی هنوز ساخته نشده بود، فقط پل عابر پیاده بود؛ ولی چه جور پلی؟ بزرگ ترین پل غیرخودرویی ایران با 300 متر طول و 7 هزار مترمربع مساحت در 2 طبقه اصلی.

14 هزار قطعه فولادی برش خوردند و در ارتفاع 40 متری زمین به هم جوش خوردند و بیش از 6 هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شد تا یک پل هوایی به وزن بیش از 2 هزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 سال پیش مردم تهران، عاشق پیاده روی شدند!

6 سال پیش مردم تهران، عاشق پیاده روی شدند!