مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 05:252020-10-11سياسي

پیوند حافظ پژوهی در آذربایجان با «هویت ملی»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، در آستانه روز ملی حافظ کتاب نقش آذربایجان در تکوین و پیشبرد حوزه های حافظ پژوهی با همکاری مرکز حافظ شناسی، در بستر مجازی این مرکز برگزار شد.

سیصد و سی و دومین نشست علمی مرکز حافظ شناسی و کرسی پژوهشی حافظ، به بررسی و نقد کتاب نقش آذربایجان در تکوین و پیشبرد حوزه های حافظ پژوهی تالیف دکتر یحیی نورالدینی اقدم پرداخت و علاوه بر نقد فنی و محتوایی کتاب، نقش پژوهشگران آذربایجانی در نسخه شناسی، تصحیح و شرح دیوان حافظ نیز مورد بررسی قرار گرفت.

  حافظ پژوهی در آذربایجان، با هویت ملی پیوند دارد نورالدینی اقدم، مولف کتاب، در این نشست، با بیان اینکه شعر حافظ، از زمان سرایش، همواره مورد توجه اهل معنا و معرفت بوده است، افزود: حافظ پژوهی در آذربایجان، صرفاً یک امر تفننی نیست، بلکه با هویت جویی و ساحت ملی دوران معاصر پیوند دارد.

وی ادامه داد: فارغ از گرایش های قومی و زبانی باید گفت، پژوهشگران آذربایجانی در کنار سایر محققان ایران زمین، ارادت ویژه ای به حافظ داشته اند، اما متاسفانه تاکنون، مجموع این دریافت ها و پژوهش ها، به شکل تاریخی و انتقادی تدوین و ارزیابی نشده بود.

نورالدینی اقدم بیان کرد: انگیزه من از تالیف کتاب حاضر، یک اقدام عملی برای جبران بخشی از این کاستی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند حافظ پژوهی در آذربایجان با «هویت ملی»

پیوند حافظ پژوهی در آذربایجان با «هویت ملی»