مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 06:152020-10-11اجتماعي

دوچرخه سواری با کت و شلوار شیک/ چرا شهری ها به پاک ترین وسیله نقلیه تن نمی دهند؟


کرونا، میل مردم دنیا را به سمت پیاده روی و دوچرخه سواری سوق داده و شهرداران اروپایی به فکر اضافه کردن مسیرهای موقت و امن برای مردم هستند، اما در کشور ما به بهانه «سه شنبه های بدون خودرو»، - خبرگزاری فارس ـ گروه فرهنگ عمومی ـ مسعود بهارلو: سال 84 که شهرداری تهران تصمیم گرفت اولین خط اتوبوسرانی سریع، موسوم به BRT را در تهران راه اندازی کند، نرده های آهنی این مسیر را چنان در خیابان دماوند، انقلاب و آزادی مستقر کرد که رانندگان خودروهای شخصی مجبور بودند در عرض محدودی پیرامون خط ویژه اتوبوس های تندرو رانندگی کنند.

آن وقت، خبرنگاری در جریده اش نوشته بود که باریک شدن مسیر ماشین ها، باعث راهبندان شده و رانندگان خودروهای شخصی را به زحمت انداخته.

یکی از مسؤولان شهری هم در جواب گفت: اولویت با حمل و نقل شهری است.

منظور او این بود که هرکس به سختی افتاده، ماشین اش را بگذارد توی پارکینگ خانه اش و با اتوبوس و مترو به کارهایش برسد.

اهمیت شهرداری به حمل و نقل عمومی و اختصاص عرض قابل توجهی از خیابان به خودروهای تندرو این اراده که باعث منکوب کردن میل به استفاده از خودروی شخصی می شد، باعث شد تا چند خط اتوبوسرانی سریع و تندرو در تهران افتتاح شود؛ از جنوب تا شمال و از شرق به غرب.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوچرخه سواری با کت و شلوار شیک/ چرا شهری ها به پاک ترین وسیله نقلیه تن نمی دهند؟

دوچرخه سواری با کت و شلوار شیک/ چرا شهری ها به پاک ترین وسیله نقلیه تن نمی دهند؟