مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 09:002020-10-11سياسي

مردم قبرس ترک نشین برای تعیین رهبر جدید به پای صندوق های رای رفتند


قبرس ترک نشین امروز (یکشنبه) رای گیری برای انتخاب رهبری را آغاز کرد که مسوولیتش غلبه بر شکاف های سیاسی با قبرس یونانی نشین رقیب به منظور هموار کردن مسیر برای توافقی است که به 46 سال دودستگی قومیتی در قبرس پایان داده و تنش ها بر سر ذخایر انرژی دریایی را آرام کند.

- قبرس ترک نشین امروز (یکشنبه) رای گیری برای انتخاب رهبری را آغاز کرد که مسوولیتش غلبه بر شکاف های سیاسی با قبرس یونانی نشین رقیب به منظور هموار کردن مسیر برای توافقی است که به 46 سال دودستگی قومیتی در قبرس پایان داده و تنش ها بر سر ذخایر انرژی دریایی را آرام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این انتخابات در بحبوحه اتهاماتی است که ترکیه آشکارا تلاش می کند تا کاندیدای جناح راستی به نام ارسین تاتار را پیروز این انتخابات کند.

تاتار مدافع حقیقی سیاست های قبرس ترک نشین و آنکارا شامل پیگیری یک توافق دو طرفه به عنوان جایگزینی برای مدل فدرالی برای این جزیره تقسیم شده در مدیترانه است.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که رقابت بین مصطفی آکینجی، رهبر کنونی، طوفان ارهورمان، رهبر حزب چپ میانه جمهوری خواه ترکیه و ارسین تاتار است.

احتمالا ظرف یک هفته آتی دور دوم انتخابات در قبرس ترک نشین برگزار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم قبرس ترک نشین برای تعیین رهبر جدید به پای صندوق های رای رفتند

مردم قبرس ترک نشین برای تعیین رهبر جدید به پای صندوق های رای رفتند