مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 11:302020-10-11اجتماعي

ساز و کار نظارتی برای استخراج طلا از معدن اندریان آذربایجان شرقی وجود ندارد


محمد صالح ترکمان، مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به آخرین وضعیت معدن اندریان گفت: - ترکمان مطرح کرد: معدن طلای اندریان به خاطر استفاده سیانور در استخراج طلا موجب آلودگی محیط زیست می شود با وجود اینکه این آلودگی باعث مسمومیت آب و هوا و از بین رفتن احشام شده است، اما محیط زیست استان ادعا می کند که با توجه به آزمایشاتی که انجام شده درصد سیانور در معدن معقول است، اما مردمی بومی منطقه این نظر را ندارند.

مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند در ادامه تصریح کرد: به خاطر آلودگی محیط زیستی ناشی از سیانور در این منطقه وجود حتی شنیده شده افرادی مسئولیت دفن احشامی که در اطراف معدن بر اثر سیانور میمیرند را به عهده دارند تا ساکنین متوجه درصد بالای سیانور نشوند.

وی با اشاره به نحوه واگذاری معدن اندریان گفت: شرکت های ایرانی توانایی استخراج طلا از معدن را دارند مثلا در معدن زرشوران استخراج طلا به مراتب سخت تر از معدن طلای اندریان است توسط شرکت های ایرانی استخراج می شود.

ترکمان اظهار کرد: استدلالی برای واگذاری معادن به شرکت خارجی وجود ندارد؛ شفافیتی درمورد نحوه واگذاری و قرار داده معادن طلا مانند اندریان، ساری گونی و شادی به شرکت های خارجی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز و کار نظارتی برای استخراج طلا از معدن اندریان آذربایجان شرقی وجود ندارد

ساز و کار نظارتی برای استخراج طلا از معدن اندریان آذربایجان شرقی وجود ندارد