مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 12:302020-10-11پزشكي

ابهامات جنسی کودکان را چگونه پاسخ دهیم؟!


یکی از مهمترین وظایف و چالش هایی که یک پدر و مادر با آن رو به رو هستند نحوه تربیت فرزندان است؛ زیرا کودکی که به درستی تربیت نشود در آینده‌ای نه چندان دور مشکلات فراوانی برای خود و اطرافیان به وجود می آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از خلاء های تربیتی، بی‌توجهی به تربیت جنسی کودک است که این بی توجهی می‌تواند به شکل رفتارهای تند و خشن در برابر کنجکاوی کودک، نادیده گرفتن پرسش ها و یا ارائه پاسخی نامناسب نسبت به فهم و رشد روانی کودک باشد.

دکتر پریسا ارجمندی با بیان اینکه دو عبارت تربیت جنسی و آموزش جنسی تفاوت هایی دارند اما به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، عنوان کرد: آموزش جنسی شرح مراحل و جزییات روابط جنسی است که در مراحل پایانی رشد، برای جوانان ارائه می‌شود؛ درحالیکه تربیت جنسی به معنای مجموعه اقداماتی است که در تمام مراحل زندگی در جهت رشد غریزه جنسی به کودک و نوجوان ارائه می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه تربیت جنسی باید در سنین مناسب توسط والدین به کودک ارائه شود، افزود: عدم ارائه اطلاعات درست و در سنین نامناسب توسط والدین به کودک سبب می‌شود که فرد بدون هیچ گونه چارچوبی این اطلاعات را از سایر اطرفیان دریافت کند که نتیجه ای جز سردرگمی در سنین بلوغ ندارد و یکی از دلایل احساس ناامنی و سردرگمی، عدم ارائه درست این آموزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابهامات جنسی کودکان را چگونه پاسخ دهیم؟!

ابهامات جنسی کودکان را چگونه پاسخ دهیم؟!