مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 12:552020-10-11اقتصادي

کرونا از حیوان به انسان منتقل نمی شود/ دو توصیه سازمان بهداشت جهانی


تاکنون هیچ گزارش مستندی درباره انتقال کرونا از حیوان به انسان نداشته ایم و در این زمینه تنها دو توصیه مهم سازمان بهداشت جهانی مطرح است.

- مهدی رفیعی محمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برخی آمار اداره کل دامپزشکی در 6 ماه نخست سال جاری بیان کرد: در این مدت، مایه کوبی دام سبک 54 درصد و مایه کوبی دام سنگین 35 درصد بر علیه بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام در استان انجام شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت بیش از یک میلیون 700 هزار رأس دام سبک و حدود 200 هزار رأس دام سنگین واکسینه شده اند، در عین حال یک هزار و 500 قلاده سگ نیز در استان علیه بیماری هاری واکسینه شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 54 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم تصریح کرد: در سال 99 و تاکنون، هیچ موردی از بیماری مشمشه در اسب، تب سه روزه و شاربن در دام، آبله بز و شتر و همچنین طاعون در حیات وحش استان مشاهده و یا گزارش نشده است.

  بیماری های مشترک انسان و دام  رفیعی محمدی درباره اقدامات آن اداره کل درباره اطلاع رسانی به مردم استان درباره بیماری های مشترک دام و انسان گفت: در موضوع بیماری های مشترک دام و انسان یعنی سل، تب مالت و مِشمشه، تعامل خوبی با مجموعه رسانه های استان داشته ایم و انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا از حیوان به انسان منتقل نمی شود/ دو توصیه سازمان بهداشت جهانی

کرونا از حیوان به انسان منتقل نمی شود/ دو توصیه سازمان بهداشت جهانی