مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 14:402020-10-11بين الملل

اعمال فشار برای پیمانکاری شدن حدود 600 خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان


اعمال فشار کارفرمای جدید برای تبدیل وضعیت قرارداد کار حدود 600 نفر از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران باعث شد این خبرنگاران با دریافت حداقل‌های مزدی بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا شماری از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران که هر کدام به صورت میانگین 10 تا 15سال سابقه کار دارند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از اعمال فشار کارفرمای جدید خود برای امضای قرارداد موقت کار خبر می‌دهند.

این خبرنگاران که تعداد آنها به حدود 600 نفر می‌رسد، از 10 تا پانزده سال پیش به امید استخدام در صداوسیما همه شرایط سخت کار در باشگاه خبرنگاران جوان را با حداقل حقوق و بدون دریافت بیمه پذیرفته‌ بودند.

خبرنگاران یاد شده که سال‌ها بدون قرارداد در استخدام باشگاه خبرنگاران مشغول کار بوده‌اند، تا پایان مهر ماه جاری فرصت دارند قرارداد 14 الی 15 بندی که کارفرمای جدید به آنها ارایه داده را امضا کنند در غیر این‌صورت امکان ادامه همکاری و دریافت مطالبات معوقه برایشان وجود ندارد.

این خبرنگاران جوان در طول سال‌ها خدمت در باشگاه خبرنگاران از دریافت حقوق قانونی کار محروم بوده‌اند.

در عین حال حق بیمه شماری از آنها تا سال پیش پرداخت نشده و شماری نیز به صورت خویش‌کارفرما حق بیمه‌ خود را به تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال فشار برای پیمانکاری شدن حدود 600 خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان

اعمال فشار برای پیمانکاری شدن حدود 600 خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان