مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 08:502020-10-12سياسي

لایحه پلیس اطفال در دستورکار هیئت وزیران؛ به زودی


 دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به تعریف بازماندگی از تحصیل به عنوان یک وضعیت مخاطره آمیز در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: - تکالیفی برای وزارت آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی، بهزیستی، کمیته امداد و قوه قضاییه در این زمینه تعیین شده و در ماده 12 مجازات خانواده هایی که مانع ادامه تحصیل و ثبت نام کودکان می شوند را نیز تشدید کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود عباسی در کارگاه تعاملی سیاستگذاری برای بهبود وضعیت کودکان که به صورت ویدئوکنفرانس برای اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اظهار کرد: از سال 1304 به این سو درباره اطفال و نوجوانان قوانین و مقرراتی داشته ایم که در ادوار مختلف اصلاح شده اند و آخرین قانون در این حوزه مربوط به سال 1389 بود که تا اردیبهشت امسال که قانون جدید ابلاغ شد قابل اجرا بود.

وی افزود: 9 ماده قانونی وجود داشت و لایحه بیشتر قضایی بود تا لایحه حمایتی که توجه همه جانبه ای به حقوق کودکان داشته باشد.

گرچه قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان 14 سال طول کشید تا در مجلس تصویب و ابلاغ شود اما خوشبختانه این قانون نوآوری های بسیار خوبی در حمایت همه جانبه از اطفال و نوجوانان دارد که باید به آن پرداخته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه پلیس اطفال در دستورکار هیئت وزیران؛ به زودی

لایحه پلیس اطفال در دستورکار هیئت وزیران؛ به زودی