مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 11:202020-10-12بين الملل

امارات سومین پایگاه نظامی را در سقطری می سازد


تصاویری منتشر شده که نشان می دهند امارات با وجود مخالفت مردم یمن و دولت مستعفی ساخت پایگاه نظامی خود را در جزیره سقطری شروع کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، این تصاویر ساخت یک پایگاه نظامی را در منطقه راس قطینان مشرف بر ساحل جنوب غربی ارخبیل سقطری نشان می دهد.

به گفته ساکنان محلی، تنها نقش نیروهای مسلح شورای انتقالی اعلام اختصاص این مکان به یک پایگاه نظامی است و بنیاد خلیفه بن زاید آل نهیان به مدیریت خلفان المزروعی، افسر اماراتی ساخت و نظارت بر این پایگاه را برعهده دارد.

در سایه کنترل شورای انتقالی جنوب یمن؛ یکی از متحدان داخلی امارات در یمن بر ارخبیل سقطری که از اواسط ماه ژوئن بر این منطقه تسلط پیدا کرده است، امارات در کنار راس قطینان دو پایگاه دیگر را در منطقه راس مومی شرق جزیره سقطری و منطقه بلعبوده نزدیک به فرودگاه این جزیره می سازد.

اگرچه تفاهمات برای اجرای توافق ریاض بر این امر تصریح دارد که اوضاع در سقطری به شرایط قبل از کودتای شورای انتقالی برگردد.

با این حال این اتفاق هنوز رخ نداده است زیرا امارات با هدف نهادینه کردن حضور خود در جزیره استراتژیک واقع بین خلیج عدن و اقیانوس هند، برای ساخت پایگاه های نظامی شتاب می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امارات سومین پایگاه نظامی را در سقطری می سازد

امارات سومین پایگاه نظامی را در سقطری می سازد