مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 12:452020-10-12اقتصادي

برداشت 120 هزار تن سیب درختی از باغات نقده


امسال پیش بینی می شود در حدود 120 هزارتن محصول سیب درختی از باغات شهرستان برداشت شود.

- سید کریم ابراهیم زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با بیان اینکه سطح باغات سیب نقده حدود 6هزار و 500هکتار است اظهار داشت: تعداد 4 هزار و 500 بهره بردار باغی در سطح شهرستان، در بخش باغبانی و تولید سیب درختی اشتغال دارند و امسال پیش بینی می شود در حدود 120 هزارتن محصول سیب درختی از باغات شهرستان برداشت شود.

وی ادامه داد: همچنین دو واحد سورتینگ و بسته بندی به همراه 32 واحد سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی به ظرفیت حدود 140 هزار تن در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی باغبانی شهرستان فعال  است.

مدیر جهادکشاورزی نقده بیان کرد: بخشی از محصول سیب تولیدی شهرستان به صورت تازه خوری روانه بازار می شود و بخشی هم به صورت سیب صنعتی جذب صنایع تبدیلی استان شده و مابقی در سردخانه های شهرستان ذخیره و پس از سورت و بسته بندی به کشورهای مختلف منطقه صادر می شود.

ابراهیم زاده عنوان کرد: با توجه به مزیت صادراتی محصولات باغبانی و باعنایت به اینکه آذربایجان غربی دارای رتبه اول تولید سیب درختی در کشور است، افزایش تولید در واحد سطح، توسعه باغات پایه رویشی کم آب بر و پرتولید مقاوم به آفات و بیماری ها، اصلاح و نوسازی باغات درجه 2، حذف و جایگزینی باغات درجه3، تولید نهال سالم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 120 هزار تن سیب درختی از باغات نقده

برداشت 120 هزار تن سیب درختی از باغات نقده