مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 14:152020-10-12فرهنگي

تجربه تبدیل اشعار حافظ به قطعات موسیقی


حجت اشرف زاده، خواننده از تجربه خواندن اشعار حافظ و تبدیل کردن آن ها به قطعات موسیقی و همین طور تفاوت این اشعار با شعرهای امروزی سخن گفت.

- حجت اشرف زاده، خواننده از تجربه خواندن اشعار حافظ و تبدیل کردن آن ها به قطعات موسیقی و همین طور تفاوت این اشعار با شعرهای امروزی سخن گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اشرف زاده در گفت و گو با استودیو هشت رادیو نمایش در ادامه مطلب بالا اظهار کرد: اگر شکل استاندارد و کهن غزل را بررسی کنیم، سعدی و حافظ طلایه داران این فرم از غزل های عاشقانه هستند؛ غزل هایی که هر کسی به فراخور حال خودش برداشت درونی، ذاتی و احساسی از آن می کند و این غزل ها از عشق زمینی گرفته تا آسمانی را در برمی گیرد.

او گفت: ما ایرانیان از گذشته در همه حالات با حافظ انس داریم، چه بر سر سفره های هفت سین در کنار قرآن و چه در نشست های زمستانی خانواده ها، حافظ وجود داشته و این کلام بر دل مردم ماندگار شده است.

اشرف زاده در ادامه درباره تبدیل اشعار حافظ به موسیقی نیز گفت: موسیقی وقتی سوار بر کلامی به این استواری می شود، طبیعتا یک دریچه جدید از خیال، همراه با صدای یک خواننده و آهنگسازی و نوازندگی به روی شنوندگان باز می شود.

او خاطرنشان کرد: در واقع چفت و بستی که موسیقی و شعر در کنار هم می توانند داشته باشند، دریچه خیال انگیز عاشقانه ای را برای همگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجربه تبدیل اشعار حافظ به قطعات موسیقی

تجربه تبدیل اشعار حافظ به قطعات موسیقی