مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 20:402020-10-12سياسي

چرا طالبان علاقه مند به پیروزی ترامپ در انتخابات است؟


معاون پیشین دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه تاکید کرد: طالبان به دنبال حاکمیت سراسری خود در افغانستان بوده و علاقه مند است نیروهای آمریکا به رهبری ترامپ سیاستی را برای خروج از این کشور در پیش بگیرد تا فرصتی پیدا کرده و حاکمیت را در اختیار خود داشته باشد.

-   محسن روحی صفت در گفت وگو با ایسنا درباره این که آیا ابراز امیدواری طالبان برای پیروزی ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا به دلیل خروج نیروهای آن از افغانستان است؟ گفت: در آمریکا دو جناح هستند که یکی از آنان همراهان ترامپ بوده و معتقدند باید هزینه های آمریکا در خارج از کشور کاهش یابد و با توجه به وضعیت بودجه ای هدف شان کاهش هزینه ها است اما می گویند نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شوند در حالی که اعلام نمی کنند چه میزان از نیروها خارج و سایر آن ها باقی می مانند.

وی افزود: جناح دیگر ژنرال های با سابقه ارتش هستند که در افغانستان سابقه طولانی دارند و نگرانند که با خروج نیروهای آمریکایی اوضاع به شکل سابق برگردد.

این دیپلمات پیشین کشورمان در افغانستان همچنین بیان کرد : از طرفی طالبان به دنبال حاکمیت سراسری خودش در افغانستان است بنابراین علاقه مند است تا نیروهای آمریکا به رهبری ترامپ سیاستی را برای خروج از این کشور در پیش بگیرد تا فرصتی پیدا کرده و حاکمیت در افغانستان را در اخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا طالبان علاقه مند به پیروزی ترامپ در انتخابات است؟

چرا طالبان علاقه مند به پیروزی ترامپ در انتخابات است؟