مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 04:552020-10-13اقتصادي

سرایت تب ویلاسازی از شالیزار به گندم زار


ویلاسازی در رودبار به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب نه تنها  شالیزارها، بلکه تغییرکاربری گندم زارها را نیز تهدید می کند.

- ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: ویلاسازی در رودبار به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب نه تنها  شالیزارها، بلکه تغییرکاربری گندم زارها را نیز تهدید می کند.

  سروش ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شالیزارهای رودبار در بخش بلوکات بیش از دیگر شالیزارهای این شهرستان به پرورش راتون اختصاص یافته اند.

وی با بیان اینکه راتون می تواند منبع درآمد خوبی برای کشاورزان ایجاد کند، افزود: امسال به دلیل بارندگی هایی که در زمان داشت برنج اولیه رخ داد، بخشی از محصول خسارت دید و کشاورزان نتوانستند به میزان تولید ایده آل خود برای تولید برنج سفید شهرستان دست یابند.

ابراهمیی با بیان اینکه این شهرستان 3600 هکتار اراضی شالیزاری دارد و همه تلاش ما این است که شالیکاران بتوانند درآمدخوبی از تولید برنج به دست بیاورند، خاطرنشان کرد: اقتصادی بودن تولید برنج برای برنجکاران موجب خواهد شد که رغبتی برای فروش شالیزارهایشان نداشته باشند.

وی تصریح کرد: دغدغه ما فقط به شالیزارها محدود نمی شود و حتی نگرانی برای تغییرکاربری در گندم زارهای این شهرستان را نیز داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرایت تب ویلاسازی از شالیزار به گندم زار

سرایت تب ویلاسازی از شالیزار به گندم زار