مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 07:052020-10-13اقتصادي

«استاندارد» زبان بین المللی در مسیر توسعه پایدار است


مدیرکل اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس با اشاره به شعار امسال روز استاندارد که حفاظت از زمین است گفت : توجه به استاندارد به عنوان یک زبان جهانی راهگشای توسعه پایدار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، به مناسبت روز جهانی استاندارد با بیان اینکه سازمان استاندارد در ایران قدمتی دیرینه دارد گفت: از حدود دهه 40 اداره کل استاندارد در شیراز و با نظارت و بر فعالیت های صادراتی استان های فارس، کهکیلویه و بویراحمد و بوشهر فعالیت خود را آغاز کرد.

رهنما با اشاره به فعالیت های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی در خصوص وظایف و هدف های مؤسسه افزود: تعیین، تدوین و نشر استاندارد ملی، انجام تحقیقات به منظور تدوین استاندارد، بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی و کمک به بهبود روش های تولید و افزایش کارآیی صنایع در جهت خودکفایی کشور از جمله اصلی ترین شرح وظایف استاندارد است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس با بیان اینکه کنترل کیفی کالاهای صادراتیِ مشمول استانداردهای اجباری از دیگر فعالیت های این اداره است افزود: جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم آوردن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی و همچنین آزمایش و تطبیق نمونه کالاها با استانداردهای مربوط در کنار اعلام مشخصات و اظهار نظر مقایسه ای و صدور گواهی نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«استاندارد» زبان بین المللی در مسیر توسعه پایدار است

«استاندارد» زبان بین المللی در مسیر توسعه پایدار است