مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 07:452020-10-13سياسي

امیدواریم برگزاری همایش خواجه رشیدالدین همدانی موجب احیای موقوفات ربع رشیدی شود


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم برگزاری همایش خواجه رشیدالدین همدانی موجب احیای موقوفات ربع رشیدی و همچنین شناساندن اندیشه های او شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم برگزاری همایش خواجه رشیدالدین همدانی موجب احیای موقوفات ربع رشیدی و همچنین شناساندن اندیشه های او شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه شورای سیاست گذاری اولین همایش بین المللی بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی گفت: کلید این همایش با مشارکت دانشگاه تبریز و اداره کل اوقاف استان زده شد و از میراث فرهنگی و شهرداری تبریز نیز برای برگزاری این همایش دعوت به عمل آمد و دانشگاه های داخل و خارج کشور نیز مشارکت کردند و به خاطر بین المللی بودن همایش، مجوز آی اس سی را نیز از مرکز اسناد جهان اسلام اخذ کردیم.

وی ادامه داد: محوریت همایش در خصوص اندیشه های علمی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی است که یکی از حکما، مفاخر، مفسرین و طبیبان حاذق قرن هفتم هجری بوده و یک دانشگاه عظیم وقفی را در شهر تبریز با 12 هزار دانشجو از ایران و کشورهای مختلف در تبریز بنیان گذاشته و مجموعه ابواب البرّی در خیابان عباسی تبریز احداث کرده و مجموعه های متعددی را در سال 703 هجری قمری وقف اداره این مجم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدواریم برگزاری همایش خواجه رشیدالدین همدانی موجب احیای موقوفات ربع رشیدی شود

امیدواریم برگزاری همایش خواجه رشیدالدین همدانی موجب احیای موقوفات ربع رشیدی شود