مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 09:202020-10-13سياسي

وقتی قاری مصری با دعوت استاد ایرانی، شیعه شد


مرحوم محمدتقی مروت اولین فردی است که به فراگیری تلاوت حرفه ای پرداخت و شاید همه اساتید امروز با واسطه یا بی واسطه شاگرد او هستند.

وی چند سال در مصر از محضر بزرگان تلاوت بهره برد و به گفته خودش شیخ الرزیقی با دعوت او شیعه شد.

- مرحوم مروت در محضر عبدالباسط تلاش او در زمینه تلاوت سبب شد که به یکی از قاریان تراز اول کشور و حتی جهان اسلام تبدیل شود تا جایی که سال 1353 برای شرکت در مسابقات بین المللی قرآن مالزی انتخاب و راهی این کشور شد.

تا آن سال 15 دوره مسابقات بین المللی قرآن در مالزی برگزار شده بود که در همه ادوار نمایندگان کشور میزبان به مقام نخست دست پیدا کرده بودند و هیچ شرکت کننده خارجی مقام اول این رقابت ها را به دست نیاورده بود اما حضور محمدتقی مروت در این رقابت ها پایانی بود بر یکه تازی مالایی ها در این رقابت ها و وی با ارائه تلاوتی شورانگیز نظر هیئت داوران را به گونه ای جلب کرد که دیگر بهانه ای برای اعطای مقام نخست به یک شرکت کننده غیر مالایی نداشتند و برای نخستین بار در جهان توانست مقام اول این رقابت ها را به دست بیاورد.

مرحوم مروت و مرحوم مولایی شاید بسیاری از قاریان قرآن امروز با کسب چنین مقامی دیگر خود را استاد تراز اول قرآن کریم بدانند اما این موضوع درباره مرحوم مروت صدق نکرد و حتی سبب تلاش بیشتر وی برای یادگیری فنون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی قاری مصری با دعوت استاد ایرانی، شیعه شد

وقتی قاری مصری با دعوت استاد ایرانی، شیعه شد