مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 05:352020-10-14بين الملل

تصمیم بلغارستان برای ساخت رآکتور هسته ای جدید با فن آوری آمریکایی


نخست وزیر بلغارستان از تصمیم این کشور برای ساختن یک رآکتور هسته ای جدید در تاسیسات شهر کوزلودی این کشور با به کارگیری فناوری آمریکایی خبر داد.

- نخست وزیر بلغارستان از تصمیم این کشور برای ساختن یک رآکتور هسته ای جدید در تاسیسات شهر کوزلودی این کشور با به کارگیری فناوری آمریکایی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان روز سه شنبه گفت که کشورش در نظر دارد برای ساختن یک رآکتور هسته ای جدید در تاسیسات هسته ای 2000 مگاواتی واقع در شهر کوزلودوی بلغارستان از فناوری آمریکایی استفاده کند.

بوریسوف گفت که این کشور به دنبال گسترش دادن دارایی های هسته ای اش بوده و می خواهد انتشار امواج گازهای گلخانه ای را با ساختن یک رآکتور جدید بر اساس فناوری بروزی که با سوخت هسته ای آمریکایی کار خواهد کرد، متوقف کند.

وزارت انرژی این کشور گفته است که دولت بلغارستان قصد دارد روز چهارشنبه با شروع تحقیقاتی موافقت کند که گزینه های موجود برای ساختن متعلقات هسته ای جدید در تاسیسات کوزلودوی را جست و جو و بررسی خواهد کرد.

بلغارستان در حال حاضر دو رآکتور هسته ای ساخت شوروی به نام های Unit 5 و Unit 6 در تاسیسات کوزلودوی دارد و به دنبال سرمایه گذار برای پروژه Belene این کشور است که هدف دارد دو رآکتور هسته ای 1000 مگاواتی روس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم بلغارستان برای ساخت رآکتور هسته ای جدید با فن آوری آمریکایی

تصمیم بلغارستان برای ساخت رآکتور هسته ای جدید با فن آوری آمریکایی