مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 06:102020-10-14پزشكي

شباهت های سل و کرونا


رییس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شباهت‌های بیماری سل و کرونا، گفت: در شرایطی که همه‌ افکار به سمت کووید19 است، امکان غفلت از تشخیص و درمان سل وجود دارد، اما با ایجاد تمایز میان علائم این دو، می‌توان بیماریابی فعال سل را ادامه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهشید ناصحی به بهانه روز جهانی سل گفت: روز جهانی سل در 24 مارس سال 2020 برگزار شد و شعار آن «زمان آن رسیده است که به بیماری سل خاتمه دهیم» بود.

در ایران نیز مانند سال قبل شعار «هم‌پیمان تا پایان سل» را در نظر گرفته ایم.

البته در ذیل این شعار موارد مهمی را در دستورکار خود قرار داده‌ایم که مواردی مانند پایان دادن به باورهای ذهنی اشتباه در مورد سل در جامعه ، بر اثرات منفی پاندمی کووید19 در دست‌آوردهای برنامه کشوری کنترل سل پایان دهیم و زمان آن فرا رسیده که علاوه بر بیماری سل فعال، تلاش برای اجرای نظام‌مند و غربالگری و درمان سل نهفته در گروه‌های پرخطر به عنوان رکن اصلی برنامه کنترل سل درنظر گرفته شود را شامل می شود.

میکروب سل چگونه بیماری‌زایی می‌کند؟ وی افزود: بیماری سل به وسیله‌ یک باکتری ایجاد می‌شود؛ این باکتری به غیر از مو و ناخن که می‌توان گفت بافت زنده نیستند، هر بافت زنده‌ای در بد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شباهت های سل و کرونا

شباهت های سل و کرونا