مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 06:302020-10-14اقتصادي

«خشکه کاری» تنها راه حفظ نسل مرغوب ترین برنج استان ایلام


خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: سرزمین ایران مملو از انواع معطر برنج است؛ حدود 80 درصد از برنج کشت شده مربوط به دو استان شمالی، گیلان و مازندران در نزدیکی دریای خزر است؛ علاوه بر استان های شمالی کشور، این محصول غنی، در سایر استان ها نیز کاشته می شود؛ برنج عنبربو محصول استان های خوزستان، ایلام( شهرستان سیروان) ، اصفهان، خراسان رضوی و فارس است.

برنج عنبربو شهرستان سیروان برخلاف برنج سایر نقاط، طبع گرم دارد و با توجه به اینکه ریشه ی بسیاری از بیماری های جسمی و حتی بیماری های روانی، مصرف خوراکی های سرد است، این برنج می تواند در کاهش این دردها مفید باشد؛ طعم این برنج باعث شده که خوردن آن حتی بدون هیچ خورشت یا افزودنی دیگر واقعا لذت بخش باشد؛ عطر استثنایی این برنج خوش طعم، همه را شگفت زده می کند.

  خشکه کاری میزان مصرف آب را به طور چشمگیری کاهش می دهد علی رغم اینکه سال های سال از کاشت برنج( عنبربو) در شهرستان سیروان می گذرد اما چند سالی است که به دلیل خشکسالی های متوالی آب رودخانه سرابکلان کاهش یافته و بیشتر کشاورزان مجبور هستند به علت کمبود آب برخلاف میل باطنی از کاشت این برنج، خودداری کنند.

با توجه به محدودیت منابع آب، معرفی شیوه هایی از کشت و آبیاری که میزان مصرف آب را کاهش می دهد بسیار ارزشمند بوده و کشت مستقیم برنج به رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خشکه کاری» تنها راه حفظ نسل مرغوب ترین برنج استان ایلام

«خشکه کاری» تنها راه حفظ نسل مرغوب ترین برنج استان ایلام