مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 06:502020-10-14ورزشي

گوشه ای از شگفتی های غارهای ایران


ایران با وجود داشتن غارهای منحصر به فردی مانند غار «دوسر»، «نمکدان»، «پروا» و «کتله خور» هنوز نتوانسته از این فرصت برای تقویت گردشگردی ورزشی و برپایی تورهای غارنوردی بهره ببرد اما چرا؟ مؤسس انجمن غارشناسی ایرانیان به این سؤال پاسخ داده و درباره آنچه .

- ایسنا/اصفهان ایران با وجود داشتن غارهای منحصر به فردی مانند غار دوسر ، نمکدان ، پروا و کتله خور هنوز نتوانسته از این فرصت برای تقویت گردشگردی ورزشی و برپایی تورهای غارنوردی بهره ببرد اما چرا؟ مؤسس انجمن غارشناسی ایرانیان به این سؤال پاسخ داده و درباره آنچه از غارهای ایران نمی دانیم، سخن گفته است.

غارها درجه سختی و آسانی دارند؛ در برخی از آن ها می توان هیجان غارنوردی را چشید و در برخی دیگر می توان ساعت ها به تماشای زیبایی ایستاد.

به دلیل همین تنوع گسترده است که غارها می توانند گردشگران مختلف ایرانی و خارجی را به خود جذب کنند اما تا کنون آن طور که باید و شاید از این ظرفیت استفاده درستی نشده است.

یکی از دلایل موفق نبودن ایران در زمینه گردشگری غارها، نبود ارگانی متخصص برای برنامه ریزی، سرمایه گذاری و درآمدزایی است.

البته وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداری ها و حتی بخش خصوصی برخی از غارهای موجود در ایران را برای پذیرش گردشگر آماده کرده و هزینه تبدیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوشه ای از شگفتی های غارهای ایران

گوشه ای از شگفتی های غارهای ایران