مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 06:552020-10-14اقتصادي

آغاز برداشت 6000 تُن انار از نارستان های قزوین


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت انار از سطح 830 هکتار از باغ های استان قزوین آغاز شده است و پیش بینی می شود بیش از 6000 تُن انار برداشت شود.

- ایسنا/قزوین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت انار از سطح 830 هکتار از باغ های استان قزوین آغاز شده است و پیش بینی می شود بیش از 6000 تُن انار برداشت شود.

علی اکبری اظهار کرد: عملیات برداشت انار از سطح 830 هکتار از باغ های استان قزوین آغاز شده است که از این میزان سطح زیر کشت باغ های انار استان 770 هکتار به صورت بارور و 60 هکتار غیر بارور است و پیش بینی می شود 6600 تُن انار از سطح این باغات برداشت شود.

وی افزود: باغ های انار در استان عمدتاً در منطقه طارم سفلی و متمرکز در چند روستا شامل سنگان علیا و سفلی، آلتین کش و نهران است، همچنین قسمتی در بخشی از الموت غربی و در روستای لات باغات انار وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهم ترین ارقام انار در استان را رقم شهبار، قره گوز، ملس سنگان، آق نار و همچنین به صورت محدودتر رقم های استان های مرکزی و فارس شامل؛ ملس ساوه و رباب شیراز ذکر کرد.

وی یادآور شد: همه ساله محصول انار در منطقه طارم سفلی در بازارهای شمالی کشور و داخل استان قابل عرضه است که به دلیل درشت بودن، کیفیت خوب دانه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت 6000 تُن انار از نارستان های قزوین

آغاز برداشت 6000 تُن انار از نارستان های قزوین