مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 07:252020-10-14سياسي

4103 نابینا و کم بینا در استان مرکزی زیر پوشش بهزیستی هستند


معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی گفت: 4103 نابینا و کم بینا در استان مرکزی زیر پوشش بهزیستی هستند.

- امیرحجت نوروزی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: روز 15 اکتبر، مصادف با 23 مهر روز جهانی نابینایان است که به روز عصای سفید نیز معروف است، نابینایان نیز یکی از گروه های هدف جامعه بهزیستی است.

وی افزود: امروزه مهم ترین مطالبات افراد نابینا وکم بینا بحث دسترسی به امکانات بهداشتی و تردد ایمن در فضای شهر است و علاوه بر آن نیز بحث مشارکت فعالانه معلولین در زمینه های سیاسی و اجتماعی، همچنین موضوعاتی همچون اشتغال و تهیه مسکن جزء اساسی ترین خواسته های این عزیزان است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی تاکید کرد: افراد معلول همانند افراد عادی جامعه شهروندان این استان هستند و همه خدمات باید به گونه ای طراحی شود که تمام اقشار جامعه از جمله نابینایان از آن به راحتی بهره مند شوند.

    نوروزی با بیان اینکه در استان شاهد ارتقاء سطح توانمندی های معلولین خصوصاً جامعه نابینا هستیم افزود: جامعه و خانواده در زمینه ایجاد و تقویت انگیزه در این افراد نقش به سزایی دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: باید زمینه برای حضور نابینایان در ادارات، آسانسورها و بانک ها فراهم شود تا نابینایان از خدمات لازم استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4103 نابینا و کم بینا در استان مرکزی زیر پوشش بهزیستی هستند

4103 نابینا و کم بینا در استان مرکزی زیر پوشش بهزیستی هستند