مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 07:352020-10-14دانش

مخبر: آیین نامه ارتقای اساتید بسیار خسته کننده است / به کمی گرایی دچار شده ایم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو_ فرزانه کرمی، آیین نامه‎ای که هرگز کامل نشد! از آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی صحبت می کنم، آیین نامه ای که در سال 83 از سوی وزارت علوم تدوین و در سال های 85 و 89 بازنگری شد.

- به نظر شما وجود آیین نامه ارتقاء اساتید به نحو کنونی ضرورت دارد؟ آیین نامه ارتقاء اساتید برای اعضای هیئت علمی خیلی خسته کننده است، ما از اصطلاح سیر تا پیاز هر چیزی که فکر می کنیم به استاد می گوییم بنویس.

اما باید به گل کار توجه کرد به استاد گفت اگر به عنوان مثال صد مقاله داری ده تا از بهترین هایش را برای ارزیابی ارائه بده و اگر معضلی در جامعه حل کرده ای دو نمونه از بهترین هایش را در معرض سنجش بگذار.

در دنیا نیز همین گونه است شخص باید به انتخاب خودش کارهایش را گلچین کند و پس از آن توسط چند داور بین المللی مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر یک کتاب ارزشمند داشته باشد یا گره ای را گشوده باشد به یک باره ارتقاء می یابد، ما این کار را در کشورمان نکرده ایم بلکه به کمیت گرایی دچار شده ایم که بسیار آسیب زا است.

دلیل آن را هم می توانیم تاثیرپذیری بیش از حد بدانیم به عنوان نمونه اگر پرونده ای ارائه می شود بلافاصله یک شخصی زنگ می زند و می گوید هوای او را داشته باشید! فکر می کنم به همین دلیل نیز کمی کرده اند تا اگر مورد اعتراض واقع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخبر: آیین نامه ارتقای اساتید بسیار خسته کننده است / به کمی گرایی دچار شده ایم

مخبر: آیین نامه ارتقای اساتید بسیار خسته کننده است / به کمی گرایی دچار شده ایم