مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 09:002020-10-14دانش

شکلی نادری از مغناطیس می تواند در گرافین بوجود آید


اخیرا دانشمندان دانشگاه کلمبیا و دانشگاه واشنگتن کشف کرده اند که انباشته کردن و پیچیدن یک ساختار گرافین سه لایه می تواند قفل انواع حالت های الکترونیکی عجیب و غریب از جمله شکل نادر مغناطیسی را باز کند.

- اخیرا دانشمندان "دانشگاه کلمبیا" و "دانشگاه واشنگتن" کشف کرده اند که انباشته کردن و پیچیدن یک ساختار گرافین سه لایه می تواند قفل انواع حالت های الکترونیکی عجیب و غریب از جمله شکل نادر مغناطیسی را باز کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، این کار از مطالعات اخیر در مورد گرافین های تک لایه یا دو لایه پیچ خورده که شامل دو یا چهار ورق است، الهام گرفته شده است.

با بررسی محققان مشخص شد که این مواد میزبان مجموعه ای از حالات الکترونیکی غیرمعمول هستند که توسط فعل و انفعالات قوی بین الکترون ها هدایت می شوند.

کوری دین (Cory Dean) استاد فیزیک دانشگاه کلمبیا گفت: ما قصد داشتیم دریابیم اگر گرافین های تک لایه و دو لایه را در یک سیستم گرافین سه لایه پیچ خورده ترکیب کنیم، چه اتفاقی می افتد.

ما دریافتیم که تغییر در تعداد لایه های گرافین در این مواد ترکیبی برخی از ویژگی های جالب و هیجان انگیز که قبلاً دیده نشده بود، ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکلی نادری از مغناطیس می تواند در گرافین بوجود آید

شکلی نادری از مغناطیس می تواند در گرافین بوجود آید