مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 09:302020-10-14سياسي

ارجاع بیش از 161 هزار دادخواست به دیوان عدالت اداری در سال گذشته


رییس دیوان عدالت اداری از ارجاع بیش از 161 هزار دادخواست به شعب بدوی دیوان عدالت اداری در سال گذشته خبر داد و گفت که در همین سال 171 هزار پرونده هم مختومه شده است.

- رییس دیوان عدالت اداری از ارجاع بیش از 161 هزار دادخواست به شعب بدوی دیوان عدالت اداری در سال گذشته خبر داد و گفت که در همین سال 171 هزار پرونده هم مختومه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی در سی و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها با بیان اینکه دیوان عدالت اداری در دو حوزه فعالیت می کند، گفت: مورد اول رسیدگی به شکایات مردم علیه تصمیمات دولتی، نهادهای حاکمیتی، تامین اجتماعی و شهرداری ها است.

در دیوان عدالت اداری 57 شعبه بدوی رسیدگی و 23 شعبه تجدید نظر رسیدگی وجود دارد و در سال 98 ، 161 هزار و 273 دادخواست به شعب بدوی دیوان ارجاع شده است که در همین سال 171 هزار پرونده هم مختومه شده است.

وی افزود: بیش از ده هزار پرونده بیشتر از ورودی های سال 98 مختومه شده است.

85 هزار پرونده هم به شعب تجدید نظر وارد شده و 94 هزار پرونده هم در این شعب مختومه شده است.

وظیفه دوم دیوان رسیدگی به شکایات مردم از مصوبات و آیین نامه ها و بخشنامه ها و سایر مصوبات است که به آنها مصوبات عام الشمول گفته می شود؛ این مصوبات بخش زیادی از شکایات در کشور را در بر می گیرد که در سال 98 به میزان 2 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارجاع بیش از 161 هزار دادخواست به دیوان عدالت اداری در سال گذشته

ارجاع بیش از 161 هزار دادخواست به دیوان عدالت اداری در سال گذشته