مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 10:302020-10-14اقتصادي

2921 نفر از افراد معلول در ایلام را نابینایان تشکیل می دهند


مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه دو هزار و 921 نفر از افراد معلول استان ایلام را نابینایان تشکیل می دهند، گفت: این میزان معادل سه درصد از کل جامعه معلولان استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، زهرا همتی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 24 مهرماه مصادف با روز عصای سفید و امروز نیز روز جهانی نابینایان است و هدف این است که توجه عموم جامعه به معلولان و به ویژه نابینایان جلب شود و مطالبات این عزیزان مد نظر و مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: هم اینک از مجموع بیش از 14 هزار فرد دارای معلولیت مددجوی زیر پوشش این استان دو هزار و 921 نفر را افراد نابینا تشکیل می دهند.

همتی ادامه داد: از این شمار فرد دارای معلولیت نابینایی 310 نفر خیلی شدید و 915 نفر هم شدید بوده که از خدمات مختلف حمایتی استفاده می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام بیان کرد: در حال حاضر 287 دانشجوی معلول استان در دانشگاه های مختلف استان از جمله آزاد، دولتی و غیرانتفاعی در حال تحصیل هستند که از این تعداد 68 نفر دارای معلولیت و مسایل بینایی هستند.

وی گفت: سازمان بهزیستی برای هزینه های تحصیل این افراد نیز در دانشگاه های آزاد به طور کامل و در دانشگاه های دولتی بحث کمک هزینه های آموزشی را در نظر گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2921 نفر از افراد معلول در ایلام را نابینایان تشکیل می دهند

2921 نفر از افراد معلول در ایلام را نابینایان تشکیل می دهند