مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 21:102020-10-14اقتصادي

تولید 120 تن سیست آرتمیا در آذربایجان غربی


رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: امسال طبق برآوردهای انجام شده می توان 120 تن سیست آرتمیا از دریاچه ارومیه برداشت کرد بدون آن که به ذخایر آسیب برسد.

- علی نکویی فرد در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت:امسال تولید 120 تن سیست و 180 تن بیومس  در دریاچه ارومیه پیش بینی شده که در صورت تحقق، 6 میلیون دلار صرفه جویی در خروج ارز و اشتغالزایی برای 400 نفر را به دنبال دارد.

وی  به راه اندازی بانک سیست و اطلاعات ژنتیکی آرتمیا در کشور برای نخستین بار در کشور در راستای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این بانک،جلوگیری از انقراض نسل آرتمیای ارومیانا و حفظ، نگهداری و تجدید نسل آن است.

رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با اشاره به خصوصیات آرتمیا تصریح کرد: این جانور آبزی در شرایط بد مانند کم آبی و شوری زیاد آب تخم مقاوم ایجاد می کند که می تواند در کف دریاچه در لایه های نمک بماند و برای سال های بعد با بهتر شدن شرایط آب،تبدیل به نوزاد شود.

نکویی فرد عنوان کرد: آرتیما در شرایطی که میزان شوری آب و غذا مناسب باشد زنده زایی می کند و یک آرتیمای ماده در طول زندگی سه ماهه خود چهار هزار نوزاد تولید می کند.

وی همچنین با اشاره به اجرای دو پروژه بنیادی در این مرکز طی 6 ماه گذشته، اذعان کرد: تعداد پنج فقره پروژه کاربردی توسعه ای و ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 120 تن سیست آرتمیا در آذربایجان غربی

تولید 120 تن سیست آرتمیا در آذربایجان غربی