مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 06:002020-10-15سياسي

روشن دلان و دردسرهای تردد در فضای شهری همدان/مناسب سازی شعار است


در حالی طراحی شهری همدان عنوان انسان محوری را یدک می کشد اما گویی همچنان ابتدایی ترین طراحی ها در انطباق با عدالت اجتماعی لنگ می زند و خبری از مناسب سازی شهر برای روشندلان نیست.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: 15 اکتبر روز جهانی عصای سفید می تواند فرصتی برای دوباره مرور اقداماتمان باشد تا ببینیم آیا عدالت اجتماعی را پیش گرفته ایم؛ عدالتی که می تواند در صورت عدم تحقق، جامعه روشندلان را خانه نشین کند.

این روز شاید فرصتی برای مسئولین باشد تا قدمی در شهر همدان بزنند و تصور کنند که اگر چشمانشان کم سو یا با تاریکی مطلق روبرو بود، آیا می توانستند در این شهر زندگی کنند؟ آیا میله های ورودی و البته موانع بی شمار در پیاده راه بوعلی را می توانستند به راحتی پشت سر بگذارند و در ادامه مسیر، بی آنکه دلهره رد شدن ماشین برقی و البته موتورسواران بی شمار را داشته باشند، قدم بردارند؟ ادارات با پله های بی شمار و رمپ های غیراستاندارد را می توانستند به راحتی بگذرانند؟ در زمان برف و سرمای همدان، مسیرهای دارای خطوط حسی پیاده روهای همدان به حدی لیز و خطرناک است که افراد دارای چشمان بینا هم برای عبور از آنها عموماً با مشکلاتی مواجه هستند و بارها شاهد زمین خوردن افراد هستیم؛ سد معبر مغازه ها در پیاده روها که علاوه بر تضییع حقوق شهروندان یک تخلف است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشن دلان و دردسرهای تردد در فضای شهری همدان/مناسب سازی شعار است

روشن دلان و دردسرهای تردد در فضای شهری همدان/مناسب سازی شعار است