مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 06:552020-10-15اقتصادي

مشکلات بی پایان نابینایان قزوین


نابینایان استان قزوین هرساله در روز عصای سفید در انتظار برنامه‌ریزی مسوولان و دست اندرکاران برای کاهش مسایل و مشکلات و چالش‌های خود هستند، چالش‌هایی که پس از سال‌ها مطرح شدن خیلی از آنها همچنان باقی مانده و انگار نمی‌توان پایانی برای آنها متصور بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، همه ساله 15 اکتبر مصادف با بیست و سوم مهر را در تمامی کشورهای دنیا از جمله ایران به نام روز عصای سفید و روز نابینایان و کم بینایان می شناسند، روزی که امروز نام آن که عصای سفید است تبدیل به پرچم استقلال و عدالت اجتماعی نابینایان شده است و می تواند بهانه و فرصت خوبی برای بیان و مطالبه حق و حقوق اجتماعی این قشر باشد، حق و حقوقی که در سالیان گذشته به بهانه های مختلف زیر سوال رفته است.

صحبت با نابینایان حس و حال خاص خود را دارد، از دغدغه ها و مطالبه هایشان که روز به روز بیشتر می شود و کسی به آنها پاسخی مناسب نمی دهد، از امیدهایشان که با تمام مشکلات مختلف همچنان زنده است و از توانمندی ها و کارهای منحصر به فردشان که آدمی را در حیرت و شگفتی فرو می برد اما همواره کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

عمده مطالباتی که نابینایان قزوینی دارند شامل مناسب سازی معابر و پیاده روها و ایجاد قابلیت های لازم برای دریافت انواع خدمات همچون شهروندان عادی جامعه و همچنین اشتغال است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات بی پایان نابینایان قزوین

مشکلات بی پایان نابینایان قزوین