مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 09:552020-10-15سياسي

بیش از 5800 نابینا و کم‎بینا تحت پوشش بهزیستی یزد هستند


مدیر کل بهزیستی استان یزد اعلام کرد: تعداد افراد دارای آسیب بینایی تحت پوشش بهزیستی در کشور برابر با 203 هزار و 556 نفر است که از این تعداد بیش از 5800 نفر تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

- ایسنا/یزد مدیر کل بهزیستی استان یزد اعلام کرد: تعداد افراد دارای آسیب بینایی تحت پوشش بهزیستی در کشور برابر با 203 هزار و 556 نفر است که از این تعداد بیش از 5800 نفر تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

علی محمد عطابخش ضمن گرامیداشت روز جهانی نابینایان گفت: امسال 24 مهرماه مصادف با 15 اکتبر با شعار ارتباط موثّر جامعه، زمینه ساز توانمندی نابینایان به عنوان روز جهانی ایمنی عصای سفید در نظر گرفته شده است و در همین راستا فعالان امور نابینایان تلاش دارند تا این روز را به عنوان سمبل هویت اجتماعی این افراد معرفی کنند.

وی روز عصای سفید را در حقیقت وام دار مطالبات افراد نابینا وکم بینا دانست و گفت: این مطالبات نه تنها در قانون عصای سفید که اوایل دهه 1940 توسط سازمان ملل به تصویب رسید بلکه در سایر قوانین مرتبط با معلولان مطرح شده و از دولت ها خواسته شده است تا با پایبندی کامل به مفاد این قوانین، زمینه احیای حقوق نابینایان و دستیابی آنان به کیفیت زندگی برتر را فراهم سازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 5800 نابینا و کم‎بینا تحت پوشش بهزیستی یزد هستند

بیش از 5800 نابینا و کم‎بینا تحت پوشش بهزیستی یزد هستند