مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 12:252020-10-15سياسي

احیای موقوفات حوزوی ضامن استقلال مالی حوزه های علمیه است


مسئول امور موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه استان تهران احیای موقوفات حوزوی را ضامن استقلال مالی حوزه دانست و گفت: با همکاری اوقاف درصدد احیای موقوفاتی هستیم که تا کنون بلااستفاده ماندند.

- حجت الاسلام نقی مهدوی خواه، در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است، اظهار داشت: وقف یکی از برترین مصادیق احسان و نیکوکاری است و نقش سازنده ای در جنبه های گوناگون حیات اجتماعی و فردی انسان مانند فرهنگ، اقتصاد، معنویات و غیره دارد.

مسئول امور موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه استان تهران افزود: حس خیر خواهی و نوع دوستی یک امر ذاتی است که قدمت آن به بلندای تاریخ بشری بر می گردد اما این پیامبراکرم(ص) بودند که برای نخستین بار وقف اسلامی را به صورت خیری پایدار و هدفمند پایه گذاری کردند.

حجت الاسلام مهدوی خواه ارتباط مردم با حوزه های علمیه را در طول تاریخ خوب و نیکو بیان و عنوان کرد: واقفین بسیاری در طول تاریخ از مردم عادی گرفته تا افرادی که در دربار پادشاهان بودند اموال خود را برای اداره حوزه های علمیه و پرورش شاگردان امام صادق(ع) اختصاص می دادند زیرا بر این اعتقاد بودند که ارتقای فرهنگی و دینی جامعه باید از درون حوزه های علمیه بجوشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای موقوفات حوزوی ضامن استقلال مالی حوزه های علمیه است

احیای موقوفات حوزوی ضامن استقلال مالی حوزه های علمیه است